کتاب «تقوا؛ سکوی پرواز» منتشر شد

کتاب «تقوا؛ سکوی پرواز» منتشر شد

فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

تقوا بیت‌الغزل معارف الهی و توصیه‌های آسمانی، لوح فشرده تعالیم اعتقادی، اخلاقی و رفتاری اسلام و تابلوی سبک زندگی اسلامی است. آغاز و انجام سفارش‌های قرآنی، نبوی و ولوی تقوا به شمار می‌آید. از یک سو تقوا باور و خضوع در برابر شکوه و هیبت الهی، و از سوی دیگر بازتاب دادن آن در سلوک و رفتار انسانی است.
نوشتار حاضر که به قلم دکتر جلیل جلیلی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان سامان یافته است سعی در کنکاش در معارف الهی مربوط به این عنصر حیاتی یعنی«تقوا» دارد. بدین منظور نویسنده محترم ابتدا به مفهوم مهم و ویژه تقوا در فرهنگ اسلامی پرداخته و چهار معنا را به عنوان ارکان معنای حقیقی تقوا در نظر گرفته است. ایشان در فصل اول کتاب به جایگاه تقوا و لزوم رعایت آن برای هر انسانی حتی پیامبر(ص) اشاره می‌کنند. در فصل دوم از تقوا در ساحت زندگی فردی سخن به میان آمده است. همچنین در فصل سوم به رعایت تقوا در زندگی اجتماعی اشاره شده و مصادیق تقوای اجتماعی تبیین شده است. مؤلف محترم در فصل چهارم کتاب به بحث از تقوای سیاسی و جلوه‌های آن در رفتارهای سیاسی افراد و مسئولین پرداخته است و در نهایت در فصل پایانی نیز به آثار چشم‌گیر تقوا در دنیا و آخرت و صفات پرهیزکاران اشاره شده است.
این اثر در ۱۵۲ صفحه در قطع رقعی و با قیمت ۵۸۰۰۰ تومان از سوی انتشارات دانشگاه معارف اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.
گروه اخلاق اسلامی از طریق شماره ۰۲۵۳۲۱۱۰۵۸۴ و رایانامه irs@maaref.ac.ir منتظر دریافت دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خوانندگان ارجمند به ویژه استادان و صاحبنظران است تا با اعمال آن در چاپ‌های بعد، شاهد ارتقاء هر چه بیشتر این اثر باشیم. پست‌الکترونیکی:akhlagh@maaref.ac.ir

 

جهت آشنایی بیشتر با مطالب این اثر صفحه‌های آغازین کتاب را ملاحظه نمایید.

منبع خبر: معاونت پژوهشی