تقدیر از گروه‌های پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در جلسه «شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها» دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

تقدیر از گروه‌های پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در جلسه «شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها» دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

شهریور ۳۰, ۱۴۰۱

جلسه تقدیر از گروه‌های پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در مراسم «رونمایی از کتاب‌های دهگانه دروس معارف اسلامی بر اساس سرفصل‌های بازنگری‌شده» در روز دوشنبه ۲۸ شهریورماه برگزار شد.
این نشست پس از تولید و انتشار کتب «طرح کوتاه مدت تحول متون درسی معارف اسلامی» و در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برگزار شد، و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور هم‌چون رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد، معاونان فرهنگی وزیر علوم و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و برخی رؤسای دانشگاه‌های کشور در این جلسه حضور داشتند.
رئیس نهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رستمی با بیان طرح ضرورت تحول دروس معارف اسلامی و بررسی راه‌های انجام این مهم و نیز کارهای صورت گرفته در سطوح ریاست و معاونین و جلسات شورای معارف اسلامی نهاد، از این کار تقدیر کردند. در ادامه معاون آموزشی نهاد با ارائه گزارش کار از مراحل طرح و نظرخواهی از اساتید معارف اسلامی و دانشجویان در خصوص ابعاد و عناوین مدنظر برای تغییر، جمع‌بندی، به روزرسانی و تصمیمات و مصوبات جلسات مختلف شورای معارف و کمیسیون تأمین محتوا ارائه کردند.
در این آیین وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد با قدردانی از این کار، نقطه نظراتی را در جهت تعالی و تقویت محتوا و کارکردهای دروس معارف اسلامی در میان دانشجویان ارائه کردند.
در این مراسم پس از رونمایی از کتب تولیدی، از حجج‌اسلام آقایان دکتر نبویان دبیر گروه پژوهشی مبانی نظری اسلام، دکتر مقدمی دبیر گروه پژوهشی انقلاب اسلامی، دکتر کرمانی دبیر گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی، باب‌الله‌زاده دبیر گروه پژوهشی اخلاق اسلامی و جناب آقای دکتر کمالی مدیر گروه پژوهشی معارف قرآن و حدیث توسط رئیس نهاد، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.
ریاست دانشگاه و معاون پژوهشی ضمن قدردانی از دبیران گروه‌های پژوهشی، از مدیر برنامه‌ریزی و تدوین متون معاونت پژوهشی جناب آقای دکتر پرهیزکاری که با همت و جدیت مستمر، پیگیری، هماهنگی و فرایندهای تولید این متون را بر عهده داشتند و نیز جناب آقای دکتر روحانی و همکاران ایشان در آماده‌سازی متون که روند تولید و ارسال متون برای انتشار را به انجام رساندند، صمیمانه تشکر کرده و توفیق روزافزون این عزیزان را مسئلت می‌دارد.

منبع خبر: معاونت پژوهشی